Banner

Velkommen til

Stenlille Idrætsforening


2018/2019 10.09.2018  -  01.05.2019
Vejledning

Mor/Far - Barn Gymnastik (MFB)
Vi synger laver sanglege og leger på redskaber  1år til ca. 4 år
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Puslinge 4 - 6 år (P)

Puslingene – For dig mellem 4 og 6 år og med krudt i numsen!

Hos puslingene skal der sved på panden, der skal leges og der skal springes. Vi udfordrer motorikken og laver krumspring så kun fantasien kan følge med.

Der skal laves kolbøtter, hoppes på trampolin, klatres i ribber og meget, meget mere.

Og bare rolig, man behøver ikke at kunne noget af det i forvejen for at være med! 

Så snart vi går i gang, må mor og far dog vente ude på den anden side af døren. De vil nemlig slet ikke kunne følge med i alt det sjov vi skal lave.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Bordtennis (B)
Bordtennis er et boldspil for 2 eller 4 spillere, hvor spillerne ved hjælp af et bat på skift returnere en let plastikbold over et net, som er spændt over midten af bordet. Formålet er at tvinge modstanderen til at begå fejl. Man spiller bedst af 5 sæt til 11 eller til der er vundet med 2 overskydende bolde. I Stenlille BTK er vi på nuværende tidpunkt ca. 10 medlemmer både herre og damer. Vi har spillere på flere niveauer og der er plads til alle fra helt nybegynder til folk der har spillet i mange år. Klubben har i år et hold i serie 4 og 5 og old girls 1 division danmarks turnering. Vi træner/spiller singler/doubler/mix på kryds og tværs i klubben og hygger os imens. Klubben deltager også i forskellige stævner/mesterskaber i løbet af året.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Effekt/Pilates (EP)

EFFEKT og PILATES  Funktionel og holdningskorrigerende træning.

 

 

Træningen består af muskeltræningsøvelser, der udføres stående, siddende eller liggende, langsomt og kontrolleret uden ydre belastning. Belastningen udgøres udelukkende af kroppens eller legemsdelenes egen vægt, eller der arbejdes med en lille bold.

 

Til opvarmning går vi Power walking for også at få pulsen lidt op J

 

EFFEKT og PILATES har til formål, rent fysisk, at skabe større kropsbevidsthed, bedre holdning og gøre kroppen stærkere, mere udholdende, sundere og velformet.

 

Traditionel muskeltræning har primært det fokus at kroppen skal blive pænere af træningen, hvor denne træning også tager højde for at kroppen rent faktisk skal kunne bruges til noget uden for træningssalen.

 

Der trænes styrke i muskler og led, evnen til at holde balancen, at kunne løfte og bære korrekt, at sidde og stå i den rigtige stilling og i det hele taget at være ”klar” til at klare hverdagens fysiske strabadser.

 

EFFEKT og PILATES øvelserne lærer kroppen optimal holdning og bevægelse til hverdagsbrug.

 

EFFEKT og PILATES er effektivt for alle uanset form og figur.

 

Gør noget godt for dig selv – Vel mødt J

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Step (Step)
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Cross Dance (CD)
Crossdance™ : modul opbygget træningsform. En glad og frisk time med danse og muskeltræning
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Zumba (Z)

Ordet “Zumba®” betyder at bevæge sig hurtigt og have det sjovt, og det er præcis dækkende for denne motionsform.

Ved brug af “latiner musik” sammen med enkle dansetrin, kommer forbrænding i vejret og kroppen fyldes med energi – samtidig med at man forbrænder en masse kalorier.

Mit mål som instruktør har i mange år været, at alle skal ha'''''''' en god følelse, når de går fra min timer. Det er vigtigt for mig at, hvis der er trin, der er nogen, der syntes er svære så tager vi det trin for trin uden musik, så det bliver nemmere og gi''''''''r mere mening næste gang vi danser serien.

Når man danser Zumba® Fitness, er det vigtigt at have træningstøj, som man kan bevæge sig frit i, samt gode inddørs gummisko.


Zumba® Fitness, er noget alle kan være med. 

Stor, lille, tyk eller tynd, så er der plads til lige netop dig og det er ikke kun for dansere, men er for alle, som har lyst til at bevæge sig og have det sjovt.

Det vigtigste er jo at vi får rørt os til noget dejligt musik og at vi har en fest og får rørt lattermusklerne. 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Spring Let-øvede (SLØ)
Spring hold for let-øvede

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Instruktør Hold (IH)
Instruktør Hold
Instruktør og deres børn kan gå til gymnastik for meget billige penge
Det er deres gave for at være i foreningen  
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga (YG)
Har du heller ikke tid til hobby ? ?
Så skal du da gå til Yoga !!!!!!
 
Yoga er perfekt til dig, der har brug for at få mere ro i hoved samt styrke og smidighed i kroppen.
Yoga er nemlig ikke bare en masse øvelser så en måtte. Yoga er også øvelse i , at koncentrere dig i svære stillinger, trække vejret ordenligt ( sådan helt ned i maven ) lære dig selv at kende, komme af med stivheden i din krop og få god balance, især i dit sind  
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Cross Gym (CG)
CrossGym : ( Cirkeltræning ) 
Er en form for motion, som både mænd, kvinder og børn kan dyrke 
efter egen evner ( cardio, styrke og balance )
Man skal bare have det sjovt på holdet  
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pound (P)
Alle kan være med både mænd og kvinder 
Hvis ikke man ved hvad Pound er , så kan man sammenligne der med mave, baller og lår træning 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pound (Pou)
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Ny begynder spring (Nbs)
Ny begynder springhold fra 8 år 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Kommende aktiviteter

Se kalenderen

Billedgalleri

Billedgalleri

Stenlille IF er støttet af

Banner